1 /*
 2   Copyright (C)2013 Alessandro Bugatti (alessandro.bugatti@istruzione.it)
 3  3 
 4   This program is free software; you can redistribute it and/or
 5   modify it under the terms of the GNU General Public License
 6   as published by the Free Software Foundation; either version 2
 7   of the License, or (at your option) any later version.
 8  8 
 9   This program is distributed in the hope that it will be useful,
10   but WITHOUT ANY WARRANTY; without even the implied warranty of
11   MERCHANTABILITY or FITNESS FOR A PARTICULAR PURPOSE.  See the
12   GNU General Public License for more details.
13 13 
14   You should have received a copy of the GNU General Public License
15   along with this program; if not, write to the Free Software
16   Foundation, Inc., 51 Franklin Street, Fifth Floor, Boston, MA  02110-1301, USA.
17 */
18 18 
19 /*! \file
20  *  \brief Classe per gestire un game di una partita di tennis
21  *  \author Alessandro Bugatti
22  *
23  *  \version 0.1
24  *  \date  Creazione  20/10/2013
25  *  \date  Ultima modifica 20/10/2013
26  *
27  */
28 28 
29 public class TabelloneTennis {
30     private int punteggio[];
31     private String giocatore[];
32     public TabelloneTennis(String g1String g2)
33     {
34         punteggio new int[2];
35         giocatore new String[2];
36         giocatore[0] = g1;
37         giocatore[1] = g2;
38     }
39     public void visualizza()
40     {
41         if (Math.abs(punteggio[0]- punteggio[1])<=40 && punteggio[0]<=40)
42             System.out.println(giocatore[0] + " - " giocatore[1] +
43             " : " punteggio[0] + " - " punteggio[1]);
44     if (punteggio[0] > punteggio[1] + 100)
45            System.out.println"Ha vinto il game il giocatore " giocatore[0]);
46         if (punteggio[0] + 100 punteggio[1])
47             System.out.println"Ha vinto il game il giocatore " giocatore[1]);
48         if (punteggio[0] == punteggio[1] && punteggio[0]>40)
49                 System.out.println("Vantaggio pari");
50         if (punteggio[0] == punteggio[1] + 100)
51                 System.out.println("Vantaggio " giocatore[0]);
52         if (punteggio[0] + 100 == punteggio[1])
53                 System.out.println("Vantaggio " giocatore[0]);
54 54 
55     }
56     public void azzera()
57     {
58         punteggio[0] = punteggio[1] = 0;
59     }
60     public void incrementaPunteggio(int g)
61     {
62         if (== || == 1)
63             if (punteggio[g]<30punteggio[g]+=15;
64             else if (punteggio[g]==30punteggio[g]=40;
65             else punteggio[g]+=100;
66     }
67     public String getPunteggio(int i)
68     {
69         return String.valueOf(punteggio[i]);
70     }
71     
72     public int getSituazione()
73 {
74     if (punteggio[0] >= punteggio[1] + 200return 1;
75     if (punteggio[1] >= punteggio[0] + 200return 2;
76     if (punteggio[0] == 140 && punteggio[1]<40return 1;
77     if (punteggio[1] == 140 && punteggio[0]<40return 2;
78     return 0;
79 }
80 }
81